Business Agility Masterclass voor meer winstgevendheid Inschrijven
Optie nemen

Business Agility Masterclass voor meer winstgevendheid

Inschrijven
Optie nemen

Nieuwe waarde zien in turbulente tijden

Business Agility is de aanpak waarmee je onderneming in turbulente tijden relevant blijft. Bedrijven worden dankzij Business Agility waardevoller en maken daardoor meer winst dan vergelijkbare concurrenten. Deze beproefde manier van ondernemen is nu urgenter dan ooit, ook voor jouw sector. De aanpak helpt de een om te overleven en helpt de ander om de winstgevendheid te verbeteren.

Bijna 200 professionals bekeken al het webinar met het overzicht over Business Agility. In deze masterclass met Adrie Dolman en Anton Vanhoucke leer je het zelf toepassen. Na de training heb je concrete ideeën om jouw organisatie winstgevender te maken.

Een beproefde aanpak praktisch toepassen

Je leert praktisch hoe je Business Agility in jouw organisatie kan toepassen. Hoe ontwikkel je nieuwe business in de kortst mogelijke tijd? Op welke manier doe je dat effectief en met het laagste risico op verspilling van tijd en geld? Waarmee verzeker je jóuw kans op succes? De Masterclass Business Agility biedt het antwoord op deze vragen. Het staat voor snel nieuwe winstgevendheid. Niet blijven hangen in plannenmakerij, maar concrete actie. Nieuwe businessmodellen ontwikkelen is complex. De effecten zijn vooraf moeilijk voorspelbaar. Dus je leert hoe je met data direct de effecten kan meten en verbeteren.

In deze training werken we met de best practices van organisaties die begonnen zijn in tijden van crisis of meerdere crisissen overleefd hebben. Deze organisaties vinden hun business continu opnieuw uit. De trainers hebben een schat aan praktijkervaring met deze best practices. Ze lichten toe wat werkt, waarom het werkt en in welke situaties.

30% Theorie, 100% praktijk

In deze training ligt de nadruk ligt op doen. Je gaat pas echt leren wanneer je de stof meteen toepast. Zo leer je van de praktijk en ook van elkaar.

De training duurt online vier dagdelen en offline 2 dagen. Na de training ga je naar huis met visie, kennis en kunde. Je weet hoe ook jouw bedrijf in moeilijke tijden winstgevend kan zijn.

Online, klassikaal of in-company

We bieden de training aan op 4 manieren: online met open inschrijving, online in-company, klassikaal met open inschrijving en bij jouw bedrijf op locatie. We zetten van elke mogelijkheid de voordelen op een rijtje:

Online open inschrijving

Kies voor deze mogelijkheid als je binnen je organisatie de enige bent met de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen van de markt. Het is ook een goede keus als je zelfstandig ondernemer bent. Dankzij het feit dat deze training online is, bespaar je jezelf veel reistijd. De online training geven we in vier halve dagen waardoor je het bovendien goed kan combineren met lopend werk. Onze online trainingen zijn even interactief als onze klassikale trainingen, omdat we het aantal deelnemers beperken en een online whiteboard gebruiken waar iedereen in samenwerkt. 

Online in-company

Deze optie is het meest waardevol als je binnen je organisatie met één of meerdere teams gaat werken aan het verbeteren van de winstgevendheid. Je kan eenvoudig de belangrijkste collega’s uit de verschillende vestigingen betrekken. Je gaat de training uit met een gedeeld begrippenkader, concrete afspraken en een stappenplan voor de eerste weken. We geven de online training in vier halve dagen waardoor je het goed kan combineren met lopend werk. Bij onze trainingen gebruiken we een online whiteboard waarin we direct een virtuele teamomgeving creëren voor jouw onderneming. We zijn flexibel om te werken met de tools die al in jouw onderneming beschikbaar zijn.

Klassikaal met open inschrijving

Ontmoet je graag nieuwe vakgenoten en bouw je je relaties graag verder uit? Wil je graag volledige dagen focussen op een nieuw onderwerp om dat goed onder de knie te krijgen? Dan is onze klassikale opleiding met open inschrijving iets voor jou. We organiseren deze training in een hotel dat volledig ingericht is op veilig vergaderen. De training is volledig zonder powerpoint. We wisselen praktijk af met voldoende theorie om de aanpak uit te kunnen leggen aan collega’s of klanten.

In-company op locatie

Wil je graag in korte tijd met meerdere mensen een betere route in slaan? Is nieuwe business waar echt alle aandacht heen moet? We helpen je team direct op weg in een omgeving die zorgt voor maximale focus. Als de gezondheid het toelaat, is dit een uitgelezen omgeving met het team de koppen bij elkaar te steken over de nieuwe richting voor de onderneming. De training is volledig zonder powerpoint. Je gaat de training uit met een gedeeld begrippenkader, concrete afspraken en een stappenplan voor de eerste weken. We kunnen de training in jullie kantoor organiseren of helpen met het vinden van een externe locatie.

In het kort

  • Praktijkgerichte training
  • 4 dagdelen of 2 dagen
  • Nieuwe omzet met bestaande middelen
  • Training door ervaren ondernemers

Voor wie?

Deze training is geschikt voor teamleiders, kader en directie die de duurzaamheid van hun bedrijf zeker willen stellen. Deze training is ook geschikt voor startende ondernemers met een innovatief product.

Locatie

Amsterdam óf Online

Duur

4 dagdelen van 3 uur. Kijk bij de data voor het tijdslot dat het beste bij je past. De variant op locatie is in twee volle dagen.

Voor wie

Teamleiders, kader en directie.

Talen Nederlands English
Beschikbare data

Liever een andere datum

InCompany

Deze training is ook beschikbaar als in-company training. We nemen dan in 1 keer je hele team op sleeptouw en faciliteren de ontwikkeling van nieuwe business- en implementatieplannen.

Extra

Follow-up sessie met Q&A

Prijs (ex. BTW)

€ 1095

Waardering

Programma

Dagdeel 1: Wat is Business Agility

  • Welke kansen ontstaan er in een snel veranderende wereld?
  • Wat is Business Agility en hoe werkt het?
  • Hoe werkt een succesvol Agile business model?
  • Hoe ontwikkel je een sterke Value Proposition?
  • Hoe bepaal je de ideale klantrelaties?
  • Wat zijn de nieuwe kanalen?
  • Hoe kies ik mijn key-partners?
  • Hoe maak ik ‘make-or-buy’ beslissingen?
  • Hoe maak ik mijn resources planning?
  • Maak ik een Business Case of een Value Case?

Dagdeel 2: Hoe ga je te werk

  • Hoe ontdek ik nieuwe waarde?
  • Hoe zet ik waarde om in producten?
  • Hoe ontdek ik nieuwe markten?
  • Hoe leer ik zo snel mogelijk van mijn markt en doelgroep?
  • Hoe formuleer ik relevante hypotheses?
  • Hoe valideer ik inzichten over mijn doelgroep?
  • Waar leg je de prioriteiten?
  • Hoe voorkom je verlieskosten als je snel moet handelen?

Dagdeel 3: Snel en vroeg resultaat

  • Wanneer is een Pivot nodig?
  • Hoe formeer je een succesvol Business Agility team?
  • Hoe ontwikkel je een succesvol Business Agility team?
  • Wie pakt welke rol en verantwoording?
  • Hoe snel is mijn nieuwe business levensvatbaar?
  • Hoe doe je effectieve experimenten?
  • Hoe orden ik de experimenten van mijn team?
  • Hoe zorg ik voor Desirability, Feasability en Viability?

Dagdeel 4: Management en organisatie

  • Welke leiderschapsstijl werkt in ontwrichte markten?
  • Hoe neem ik de bredere organisatie mee in een nieuw business model?
  • Welke mindset heb je nodig en hoe organiseer je dat?
  • Hoe manage ik mijn stakeholders?
  • Hoe ga ik om met budgetten?
  • Hoe geef ik betrouwbare voorspellingen over de verwachte successen?
  • Hoe begin ik morgen in de praktijk?

Twijfel je welke training bij jou past?

Neem contact op met
Gert-Jan Danenberg

Managing Director & Agile Coach

+31 (0)85 1302117
+31 (0)6 11535207
gert-jan@scrumacademy.nl

Bel mij terug

Jouw trainers

Adrie
Dolman
Anton
Vanhoucke

Deelnemers over onze trainingen

Tomas Smits

1 dag geleden
Training Product Owner online gevolgd. In vier dagdelen werden we als kleine groep (3 personen) door alle facetten van het PO-schap geleid op overzichtelijke wijze en onder leiding van een deskundige coach. Hierin was plaats voor zowel de theorie en praktijkervaringen en - tips. Doordat het veelal interactief was vloog de tijd. Aanrader voor iedereen die de rol van Product Owner vervult of gaat vervullen.

Ton Koppen

5 dagen geleden
Zeer waardevolle training! Ik heb veel geleerd tijdens de Onlinetraining. Een goede, interactieve opzet (6 dagdelen). De trainer is enthousiast en duidelijk en weet de theorie goed te koppelen aan de praktijk, vanuit eigen ervaring.

Joost de Rooij

2 weken geleden
(Translated by Google) Excellent way to get acquainted with scrum as a 'layman'. The working method is interactive and speedy and therefore positively intensive. I also learned a lot from fellow participants who were already working with scrum. (Original) Uitstekende manier om als 'leek' kennis te maken met scrum. De werkvorm is inter-actief en met vaart en daardoor positief intensief. Veel leerde ik ook van mede-deelnemers die al met scrum werkten.

Gerrie Algera ev Schalkwijk

3 weken geleden
(Translated by Google) Very nice training and trainer! A complete training in which a to z is treated. (Original) Erg fijne training én trainer! Een complete training waarbij a tot z behandeld wordt.

Frank Schut

2 maanden geleden
(Translated by Google) There is always something to criticize about a training or product, and there is no doubt always room for improvement. The most important thing is constructive and honest feedback. And I gladly give that. I can come up with anything, but I think this training deserves a big, fat ten. Not only the content is very interesting and useful, but especially the trainer and his methodology are top notch. Just the right speed, alternation between theory and practice, stimulating assignments and insights. A young dog with a wealth of experience. In short: the right flow. In addition, I was fortunate to have a varied field of participants with an enormous amount of professional expertise. So here comes a piece of unadulterated and ordinary advertising (and no, I did not know these guys before): the Product Owner training that Jan-Pieter gives at the Scrum Academy is a no-brainer in my opinion: do it! (Original) Er is altijd wel iets op een training of product aan te merken, en er is ongetwijfeld altijd ruimte voor verbetering. Het belangrijkste daarbij is constructieve en eerlijke feedback. En die geef ik graag. Ik kan van alles gaan verzinnen, maar deze training verdient mijns inziens een dikke, vette tien. Niet alleen de inhoud is erg interessant en bruikbaar, maar vooral ook de trainer en zijn methodiek zijn top. Precies de juiste snelheid, afwisseling tussen theorie en praktijk, prikkelende opdrachten en inzichten. Een jonge hond met een schat aan ervaring. Kortom: de juiste flow. Daarbij komt dat ik het geluk had dat ik met een rijkgeschakeerd deelnemersveld zat met enorm veel professionele expertise. Hier komt dus een stukje onvervalste en ordinaire reclame (en nee, ik kende deze gasten hiervoor totaal niet): de training Product Owner die Jan-Pieter aan de Scrum Academy geeft is wat mij betreft een no-brainer: doen!

Matthew Armitage

2 maanden geleden

Ewout Niewenhuijse

2 maanden geleden

Janneke

4 maanden geleden

Patrick Bastiaanssen

5 maanden geleden

Bram Verblakt

5 maanden geleden

Léon van Rijswijk

5 maanden geleden
(Translated by Google) Good substantive training, a lot of interaction and clear explanations. (Original) Goede inhoudelijke training, veel interactie en heldere uitleg.

Johan de Meijer

5 maanden geleden
Lees alle reviews op Google
5 redenen
om voor de Business Agility Masterclass voor meer winstgevendheid te kiezen
Is dit niet de training die je zoekt? Bekijk onze andere trainingen: