Training Driving Customer Value Inschrijven
Optie nemen

Training Driving Customer Value

Inschrijven
Optie nemen

Training Driving Customer Value

Hoe transformeer je naar een waardegedreven, klantgerichte en wendbare organisatie? Met de Training Driving Customer Value beantwoord je die vraag samen met ervaren trainers en vakgenoten. Zo help jij je organisatie om maximale resultaten te behalen door middel van effectief waardemanagement. De belofte: na deze tweedaagse interactieve training stuur jij, met tools als OKR’S en Obeya, van visie naar waarderealisatie.

Wat wil jouw klant nou écht?

Vaak denken we te weten wat klanten willen en wat écht waardevol is. Maar waar is dat feitelijk op gebaseerd? In de praktijk blijkt dat vaak te berusten op aannames. Laten we die zo snel mogelijk valideren, zodat je zo min mogelijk geld en tijd verspilt aan projecten die geen waarde leveren. Met de training Driving Customer Value maak je dit tot jouw usp: vanuit de visie klantwaarde ontwikkelen en dit actiegericht realiseren.

Klantwaarde: meer dan een tevreden klant

De mate waarin een product of dienst voldoet aan behoeftes en verwachtingen van de klant. Zo wordt klantwaarde vaak uitgedrukt. Maar daar komen een hoop functionele, emotionele en psychologische elementen bij kijken. Ga je daar goed mee om, dan zou dit weleens het resultaat kunnen zijn: tevreden klant, loyaliteit, herhaalaankopen en goede samenwerking met interne klanten.

Van visie naar realisatie meteen toepassen

Je verplaatst je van visie naar realisatie door een duidelijke strategie te ontwikkelen. Zo zet je een visie om in meetbare doelstellingen, implementeer je actieplannen, evalueer je regelmatig en pas je aan waar nodig. Natuurlijk is het betrekken en motiveren van je team daarin cruciaal. Tijdens de tweedaagse training kijken we daarom eerst naar the Big Picture van jouw organisatie of team en maken de vervolgstappen daarna heel concreet. Met alle ruimte voor meegebrachte cases en vragen. Zodat je daarna direct in jouw praktijk aan de slag kunt en meer waarde levert voor jouw klant, organisatie en medewerkers.

Dit leer je met de Training Driving Customer Value

  • De principes en fundamenten van waardemanagement.
  • Hoe je waardemanagement inricht om tot heldere OKR’s te komen.
  • Hoe je een Obeya-ruimte kunt opzetten en inrichten, zowel fysiek als virtueel.
  • Effectieve visuele communicatietechnieken om informatie duidelijk en begrijpelijk te presenteren.
  • Hoe je de betrokkenheid en samenwerking van teams kunt vergroten.
  • Praktische tools en technieken om besluitvorming te versnellen en problemen op te lossen.
  • Het monitoren en meten van de voortgang en prestaties van projecten.
  • Hoe je waardemanagement kunt integreren in bestaande Agile, SAFe, Lean of projectmanagementpraktijken.

OKR’s & Obeya voor klantwaarde

Tijdens deze tweedaagse training gaan we dieper in op tools als OKR’s en Obeya. Objectives and Key Results (OKR’s) is een aanpak om doelstellingen (Objectives) van je organisatie te koppelen aan meetbare resultaten (Key Results). Obeya verwijst naar een fysieke of virtuele ruimte waarin teams en stakeholders problemen oplossen, beslissingen nemen en voortgang van projecten volgen. Het biedt een visueel en interactief platform waarop informatie, doelen, metrics en acties kunnen worden gecoördineerd.

Waardemanagement helpt je om een basis te vormen voor de OKR’s en is ook een belangrijk onderdeel in je Obeya. Gebruik je na deze training OKR’s en Obeya bij het sturen op klantwaarde, dan zorg je op verschillende manieren voor:

  • Verbeterde samenwerking
  • Transparantie en communicatie
  • Focus op waarde
  • Snellere besluitvorming

Jarenlange kennis en ervaring uit de praktijk

Erik Bras en Richard de Rijke hebben de training ontwikkeld bij Schiphol Group en ING. Sindsdien is de training in enkele jaren continu verbeterd op basis van nieuwe ervaringen en inzichten in de praktijk bij andere opdrachtgevers.

Wat deelnemers zeggen over de Driving Customer Value training:

“Deze training geeft je handvatten om zelf te doen, in plaats van te bedenken hoe anderen iets moeten uitvoeren. Pragmatisch en op waarde gestuurd zonder meteen al een oplossing als uitgangspunt te nemen.”

“Richard en Erik zijn enthousiast en weten in hun training een mooie mix neer te zetten van werkvormen, die mij van begin tot eind hebben geboeid en veel hebben gebracht.”

“Écht een aanrader voor organisaties die daadwerkelijk willen gaan sturen op waarde en de volgende stap willen zetten in een agile/lerende organisatie”

“Deze training geeft op een goede manier de samenhang van visie tot realisatie, met de klant als uitgangspunt en OKR’s en Obeya als hulpmiddelen”

In het kort

  • Tweedaagse praktijkgerichte training
  • Leer de organisatie wendbaar op klantwaarde sturen
  • Zoom uit met behulp van The Big Picture
  • Praktisch door OKR’s & Obeya
  • Afwisseling van theorie, praktijk & oefeningen
  • Ook in-company te organiseren

Voor wie?

Voor Teams, Product Owners, Business Owners en Management en Directieteams die meer Return on Investment willen uit het projectportfolio.

Locatie

B. Building 2

John M. Keynesplein 12-46

1066 EP Amsterdam

 

Prijs (ex. BTW)

€ 1195

Programma

Dag 1 & 2 – Driving Customer Value

  • Hoe komt alles met betrekking tot waardegedreven, klantgericht en wendbaar werken bij elkaar in The Big Picture;
  • Hoe zet je waardemanagement op door middel van customer experience, customer journey’s, OKR’s en data;
  • Hoe kun je werk organiseren in slimme value streams;
  • Hoe kun je Obeya inzetten als tool;
  • Concrete oefeningen op het gebied van waarde prioritering, OKR’s, Obeya, oplossingen prioriteren en kadans opstellen.

Twijfel je welke training bij jou past?

Neem contact op met
Gert-Jan Danenberg

Managing Director & Agile Coach

+31 (0)85 1302117
+31 (0)6 11535207
gert-jan@scrumacademy.nl

Bel mij terug

Deelnemers over onze trainingen

Nina Soares Dias
5 maanden geleden
Top training!! Ontzettend veel geleerd, en geen een moment verveeld tijdens de tweedaagse. Mooie mix van interactie en informatie.

Larissa Kilian
6 maanden geleden
Top Training. Heel interactief en hulpzaam. Alles was heel goed geregeld en gecommuniceerd. Ik zou het zeker aanraden.

Marjolijn Maathuis
6 maanden geleden
De training Scrum Master 1 van Scrum Academy is een echte aanrader voor iedereen die de rol van scrum master wil leren op een interactieve manier. Leren door doen!

Frederique Kamp
7 maanden geleden
The OKR training was a true eye opener where a lot of pieces of the puzzle of agile transformation are combined. I highly reccomend this training.

Manouk Dijk
11 maanden geleden
Nog nooit zo’n fijne en leerzame training gehad met fijne sfeer! Super interactief en toepasbaar!

Pascal Slot
11 maanden geleden
Echt super geregeld. Leuke trainer, heel interactief en leerzaam. Maakt alle lovende reviews waar!

Angela Tamira
1 jaar geleden
Een super fijne 2-daagse Scrum Master 1 afgerond bij Scrum Academy. Goede begeleiding met veel leuke werkvormen waardoor je zelf actief aan de slag gaat. Geen lange PowerPoints maar heldere uitleg ondersteund door visuals. Begeleider met veel kennis uit de praktijk, erg fijn.

Diana van Vessem
1 jaar geleden
Interactieve training met duidelijke uitleg, en diverse speelse werkvormen waardoor je direct met het framework aan de slag gaat.

Dmitry Obriskiy
1 jaar geleden
Good quality training, a lot of practice. Kudos to coach Adrie!
Lees alle reviews op Google

Deze bedrijven gingen je voor

Zij kiezen voor een Agile Transformatie met Scrum Academy

Albert Heijn Agile transformatie
booking Agile transformatie
cbre Agile transformatie
coolblue Agile transformatie
heineken Agile transformatie
jumbo Agile transformatie
klm_a Agile transformatie
schiphol Agile transformaties
provincie-Utrecht Agile transformatie
prov_ZH Agile transformatie

Is dit niet de training die je zoekt? Bekijk onze andere trainingen: