Home » Blog » Agile Transformatie » Durven kiezen met het Product Goal CanvasAgile TransformatieDurven kiezen met het Product Goal CanvasRisico’s nemen… we sluiten ze liever uit. Toch? Maar risico’s vermijden resulteert bij veel mensen en organisaties ook in het volgende: geen keuzes maken. Een veelvoorkomende fout wat mij betreft. Want als je wél keuzes durft te maken, kies je echt voor iets. En sluit je dus ook bewust wat uit. Best spannend, maar dit Product Goal Canvas helpt je daarbij. Waarom dat waardevol is? Ik leg het kort uit.Laten we eerst even terugkomen op die veelvoorkomende fout: geen keuzes maken. Een resultaat van risico’s vermijden. Eigenlijk kunnen we het dus zo formuleren: als je risico’s vermijdt, loop je het risico geen keuzes meer te maken. En door geen keuzes meer te maken, loop je het risico dat je producten of diensten maakt voor iedereen. Het gevolg: een bedrijf met onherkenbaar profiel. Weinig waarde voor klanten, verspilling van tijd en middelen, weinig succesvol dus. Dat kan anders.Het CanvasHoe maak je wel scherpe keuzes met elkaar op een structurele manier? Ons Product Goal Canvas helpt daarbij, dus download hem hier en ga aan de slag. Dan geef je antwoord op het doel van jouw team: welke waarde gaan jullie creëren in de toekomst? Voor welke doelgroep? Heb je meerdere doelgroepen, durf ze dan met dit canvas te prioriteren. Tegelijkertijd heb je natuurlijk altijd beperkte tijd en middelen. Dus ook daarin zul je scherpe keuzes moeten maken. Die keuzes leiden tot 4 of 5 duidelijke grote stappen die je vervolgens met je team kan omzetten in acties. Succes!Wil je sparren over jouw ingevulde canvas of heb je vragen over het canvas? Geef mijn collega Gert-Jan Danenberg gerust een belletje op 06 11 535 207. TagsAgile coachingagile transformatiecanvasproduct goalsteijeDeel dit artikel