Agile en Scrum trainingen 3-min

Thuis aan het werk? Deze tools heb je nodig (3/4)

Thuiswerken is een kunst. Het word een stuk eenvoudig met de onderstaande tools. In deze blogserie kijken we naar de volgende tools waarmee thuiswerken makkelijker ‘werkt’:

In dit artikel kijken we naar handige tools voor Agile opslag.

Opslag

Als team werk je vaak gezamenlijk aan deliverables. Documenten, presentaties, spreadsheet, etc. Deze wil je natuurlijk makkelijk kunnen opslaan en delen met elkaar. Idealiter kan je real-time met meerdere mensen tegelijk werken aan hetzelfde document.

Google Drive

Google Drive is mijn go-to opslagtool. Het is gratis en super makkelijk te gebruiken. De Google Suite van docs, spreadsheets en presentaties ondersteunen tegelijkertijd bewerken en wijzigingen zijn makkelijk terug te vinden.

Microsoft Office365

Dit is Microsofts antwoord op de Google Suite. Microsoft OneDrive is de opslagfaciliteit en Office365 bevat web- en desktopvarianten van de industriestandaarden als Word, PowerPoint en Excel. Ondersteunt ook real-time samenwerken. In tegenstelling tot de Google Suite is O365 niet gratis te gebruiken.

WeTransfer Collect

WeTransfer heeft de mobiele app ‘Collect by WeTransfer’ gelanceerd. Hiermee kunnen gebruikers digitale knipselmappen maken en delen.

Deze deeldienst was tot dusver hoofdzakelijk gericht op het verzenden van bestanden. Daar komt nu ook het element van co-creatie bij.

Naast bestanden is het mogelijk om links naar webpagina’s en bijvoorbeeld audio- en videostreams in een map te sorteren. De link is te delen met anderen, die op hun beurt ook aan het board meewerken. Simpel!

>>> Ga door naar artikel 4 over de tools voor het organiseren van werk.

Hulp bij nodig? Wij hebben een (online) training ontwikkeld waarin je leert hoe je dit alles ook op afstand goed kunt doen. Check onze Coaching Remote Agile Teams training of neem contact op met Gert-Jan Danenberg