Hoe transformeer je naar een waardegedreven, klantgerichte en wendbare organisatie? Met de Training Driving Customer Value beantwoord je die vraag samen met ervaren trainers en vakgenoten. Zo help jij je organisatie om maximale resultaten te behalen door middel van effectief waardemanagement. De belofte: na deze tweedaagse interactieve training stuur jij, met tools als OKR’S en Obeya, van visie naar waarderealisatie.
Vaak denken we te weten wat klanten willen en wat écht waardevol is. Maar waar is dat feitelijk op gebaseerd? In de praktijk blijkt dat vaak te berusten op aannames. Laten we die zo snel mogelijk valideren, zodat je zo min mogelijk geld en tijd verspilt aan projecten die geen waarde leveren. Met de training Driving Customer Value maak je dit tot jouw usp: vanuit de visie klantwaarde ontwikkelen en dit actiegericht realiseren.
De mate waarin een product of dienst voldoet aan behoeftes en verwachtingen van de klant. Zo wordt klantwaarde vaak uitgedrukt. Maar daar komen een hoop functionele, emotionele en psychologische elementen bij kijken. Ga je daar goed mee om, dan zou dit weleens het resultaat kunnen zijn: tevreden klant, loyaliteit, herhaalaankopen en goede samenwerking met interne klanten.
Je verplaatst je van visie naar realisatie door een duidelijke strategie te ontwikkelen. Zo zet je een visie om in meetbare doelstellingen, implementeer je actieplannen, evalueer je regelmatig en pas je aan waar nodig. Natuurlijk is het betrekken en motiveren van je team daarin cruciaal. Tijdens de tweedaagse training kijken we daarom eerst naar the Big Picture van jouw organisatie of team en maken de vervolgstappen daarna heel concreet. Met alle ruimte voor meegebrachte cases en vragen. Zodat je daarna direct in jouw praktijk aan de slag kunt en meer waarde levert voor jouw klant, organisatie en medewerkers.
Tijdens deze tweedaagse training gaan we dieper in op tools als OKR’s en Obeya. Objectives and Key Results (OKR’s) is een aanpak om doelstellingen (Objectives) van je organisatie te koppelen aan meetbare resultaten (Key Results). Obeya verwijst naar een fysieke of virtuele ruimte waarin teams en stakeholders problemen oplossen, beslissingen nemen en voortgang van projecten volgen. Het biedt een visueel en interactief platform waarop informatie, doelen, metrics en acties kunnen worden gecoördineerd.
Waardemanagement helpt je om een basis te vormen voor de OKR’s en is ook een belangrijk onderdeel in je Obeya. Gebruik je na deze training OKR’s en Obeya bij het sturen op klantwaarde, dan zorg je op verschillende manieren voor:
Erik Bras en Richard de Rijke hebben de training ontwikkeld bij Schiphol Group en ING. Sindsdien is de training in enkele jaren continu verbeterd op basis van nieuwe ervaringen en inzichten in de praktijk bij andere opdrachtgevers.
“Deze training geeft je handvatten om zelf te doen, in plaats van te bedenken hoe anderen iets moeten uitvoeren. Pragmatisch en op waarde gestuurd zonder meteen al een oplossing als uitgangspunt te nemen.”
“Richard en Erik zijn enthousiast en weten in hun training een mooie mix neer te zetten van werkvormen, die mij van begin tot eind hebben geboeid en veel hebben gebracht.”
“Écht een aanrader voor organisaties die daadwerkelijk willen gaan sturen op waarde en de volgende stap willen zetten in een agile/lerende organisatie”
“Deze training geeft op een goede manier de samenhang van visie tot realisatie, met de klant als uitgangspunt en OKR’s en Obeya als hulpmiddelen”
Voor Teams, Product Owners, Business Owners en Management en Directieteams die meer Return on Investment willen uit het projectportfolio.
B. Building 2
John M. Keynesplein 12-46
1066 EP Amsterdam
29 & 30 januari 202514 & 15 april 2025 🇳🇱 Liever een andere datum
€ 1195
+31 (0)85 1302117 +31 (0)6 11535207 gert-jan@scrumacademy.nl
Hele fijne scrummastertraining gevolgd. Steile leercurve, waarbij theorie en (eigen) praktijk goed in balans waren. Aanrader!
Een geweldige ervaring gehad bij de Agile Coach training van Scrum Academy! De training was niet alleen ontzettend leerzaam en interessant, maar ook erg leuk en interactief. De trainer begreep de rol van Agile Coach als geen ander en wist op een prettige manier zowel de theorie als de praktijk tot leven te brengen. Met veel ruimte voor vragen en praktijkoefeningen kon je de opgedane kennis direct toepassen. Het was een gezellige en tegelijkertijd zeer educatieve training. Echt een aanrader voor iedereen die zich wil ontwikkelen als Agile Coach!
Ik heb de training 'Agile Coach 1' gevolgd en die was boven verwachting leuk. Niet alleen omdat ik het ontdekt dat agile coaching zoveel facetten bevat (waar ik heel blij van wordt), maar ook omdat de leraar/ coach Roy echt heel goed was. Ik heb tientallen cursussen en training gevolgd, maar deze is een van de beste! Raad dit zeker aan als je agile coach wilt worden. Wel handig als je goeie kennis of ervaring hebt met agile en/ of scrum.
Erg tevreden over de Product Owner II Training! Goede trainer met duidelijke uitleg aan de hand van grote flip-overs. Fijne balans tussen theorie, eigen casussen en reflectie.
Interactive and very educational training. Professional trainer with a lot of knowledge and experience.
Top training!! Ontzettend veel geleerd, en geen een moment verveeld tijdens de tweedaagse. Mooie mix van interactie en informatie.
Top Training. Heel interactief en hulpzaam. Alles was heel goed geregeld en gecommuniceerd. Ik zou het zeker aanraden.
De training Scrum Master 1 van Scrum Academy is een echte aanrader voor iedereen die de rol van scrum master wil leren op een interactieve manier. Leren door doen!
The OKR training was a true eye opener where a lot of pieces of the puzzle of agile transformation are combined. I highly reccomend this training.
Zij kiezen voor een Agile Transformatie met Scrum Academy
Focus en afstemming binnen de organisatie. Zet de volgende stap als ervaren Product Owner met deze advanced training.
Deze training helpt leiders om het maximale uit hun agile teams te halen. Moderne Agile werkwijzen bieden kansen om de grens verder te verleggen, maar vergt nieuw leiderschap.