Driving Customer Value Programma Vraag een offerte aan

Driving Customer Value Programma

Vraag een offerte aan

Driving Customer Value Programma

Je wilt met jouw organisatie of team(s) meer waardegedreven, klantgericht en wendbaar gaan werken. Een mooie missie, maar waar te beginnen? Het Driving Customer Value Programma van Scrum Academy biedt je de perfecte kickstart in de vorm van een maatwerk incompany programma. Binnen dit interactieve programma gaan jullie samen met zeer ervaren trainers & coaches aan de slag om de meest optimale resultaten te halen door effectief waardemanagement. De Scrum Academy belofte? Na dit incompany Driving Customer Value Programma sturen jullie als organisatie, met tools als OKR’S en Obeya, van visie naar waarderealisatie.

Voorkom verspilling van tijd en geld

Wil je verspilling zoveel mogelijk voorkomen, dan is sturen op klantwaarde key. Want weet je als organisatie eigenlijk wel wat de klant écht wil? Hoe jullie écht van waarde kunnen zijn voor die klant? In de praktijk blijkt namelijk dat de antwoorden op die vragen vaak op aannames berusten. Met verspilling van tijd en geld als mogelijk gevolg. Dus laten we aannames zo snel mogelijk valideren, zodat je niets verspilt aan projecten die uiteindelijk geen waarde opleveren. Kies voor het incompany Driving Customer Value Programma en dit wordt de kracht van jouw team(s): vanuit visie maximale klantwaarde ontwikkelen en actiegericht realiseren.

Zorg voor meer return on investment

Natuurlijk gaan jouw teams altijd honderd procent voor tevreden klanten. Maar hoe weet je of de klant écht tevreden is? Klantwaarde wordt nogal eens uitgedrukt met de mate waarin een product of dienst voldoet aan behoeftes en verwachtingen van de klant. Maar met het incompany Driving Customer Value programma kijk je verder, want bij klantwaarde komen ook een hoop functionele, emotionele en psychologische elementen kijken. En als je daar als team(s) goed mee om gaat, zorg je niet alleen voor een tevreden klant, maar ook voor: loyaliteit, goede samenwerking en herhaalaankopen.

Pas inzichten en tools direct toe in de praktijk

Je wilt verspilling voorkomen en sturen op klantwaarde. Meer return on investment. Daarom ben je op zoek naar een waardevol incompany programma. Dit maakt het programma van Scrum Academy extra waardevol: je past het geleerde meteen toe in jullie praktijk. Tijdens het Driving Customer Value Programma kijken we namelijk eerst naar the Big Picture van jouw organisatie of team(s) en maken daarna vervolgstappen extreem concreet. Zo ga je van visie naar realisatie, door het ontwikkelen van een heldere strategie. Zo zet je de visie om in meetbare doelstellingen, implementeer je actieplannen, evalueer je regelmatig en pas je aan waar nodig.

Dit levert voor je team direct meer empowerment, autonomie en hogere motivatie op. Je maakt namelijk gebruik van alle kennis, kunde en creativiteit van jouw team. Je team krijgt bovendien een boost omdat er gewerkt wordt vanuit een duidelijke ‘purpose – een heldere ‘why’ van de projecten waaraan gewerkt gaat worden.

Samen met onze ervaren coaches zorg je natuurlijk voor betrokken en gemotiveerde team(s), zodat jullie al tijdens het programma in de praktijk aan de slag kunnen. Resultaat? Meer waarde voor de klant, organisatie en medewerkers.

Ga samen met je team(s) aan de slag met:

  • De principes en fundamenten van waardemanagement;
  • Waardemanagement inrichten om tot duidelijke OKR’s te komen.
  • De Obeya-ruimte opzetten en inrichten, zowel fysiek als virtueel. Effectieve visuele communicatietechnieken om informatie duidelijk en begrijpelijk te presenteren.
  • Het vergroten van de betrokkenheid en samenwerking van teams.
  • Praktische tools en technieken om besluitvorming te versnellen en problemen op te lossen.
  • Het monitoren en meten van de voortgang en prestaties van projecten.
  • Waardemanagement integreren in bestaande Agile, SAFe, Lean of projectmanagementpraktijken.

Gebruik OKR’s & Obeya voor meer klantwaarde

Tijdens dit incompany programma gaan we ook dieper in op tools als OKR’s en Obeya. Misschien werken jullie daar al mee, of misschien staan jullie juist nog aan de start? Hoe dan ook helpt waardemanagement je om een sterke basis te vormen voor de OKR’s en de Obeya. Nog even in het kort: Objectives and Key Results (OKR’s) is een aanpak om doelstellingen (Objectives) van je organisatie te koppelen aan meetbare resultaten (Key Results). Obeya verwijst naar een fysieke of virtuele ruimte waarin teams en stakeholders problemen oplossen, beslissingen nemen en voortgang van projecten volgen. Gebruik je na dit incompany programma OKR’s en Obeya bij het sturen op klantwaarde, dan zorg je met jouw team(s) voor:

  • Verbeterde samenwerking
  • Transparantie en communicatie
  • Focus op waarde
  • Snellere besluitvorming

Kies voor coaches met kennis en ervaring uit de praktijk

Richard de Rijke en Erik Bras ontwikkelden de elementen van dit incompany programma bij Schiphol Group en ING. Daarna hebben ze dit doorontwikkeld in een unieke training en deze vervolgens toegepast binnen een maatwerk incompany programma. En samen met alle andere trainers en coaches van Scrum Academy geloven ze hierin: ‘practice what you preach’. Precies daarom blijven deze ervaren coaches het Driving Customer Value Programma continu verbeteren aan de hand van ervaringen, inzichten en feedback uit de praktijk.

In het kort

  • Stuur de organisatie wendbaar aan op klantwaarde
  • Zoom uit met de 'Big Picture'
  • Praktisch door OKR’s & Obeya
  • Jarenlange ervaring en continue verbetering
  • Afwisseling van theorie, praktijk & oefeningen
  • Programma op maat

Voor wie?

Organisaties, afdelingen en teams die vanuit een gedeelde stip op de horizon samenwerken aan een centrale waarde. Vanuit Visie naar Realisatie met verschillende teams en op basis van gedeelde uitgangspunten, data en kadans. Dit programma is geschikt voor teams die hun plek in de organisatie vanuit de Big Picture willen maken of willen opfrissen. Voor management teams, business units, afdelingen en teams.

Startdatum

Binnen 1 maand. Kennismaking binnen 1 week.

Doorlooptijd

Van enkele weken tot een kwartaal.

Lokatie

Te organiseren bij jullie op locatie, maar ook in onze inspirerende trainingsruimte in Amsterdam of een offsite naar behoefte.

Prijs

Na een intakegesprek maken we een voorstel met begroting. We werken met een simpele dagprijs, geen bijkomende kosten!

Talen Nederlands English
Waardering

Programma

Programma

  • Hoe komt alles met betrekking tot waardegedreven, klantgericht en wendbaar werken bij elkaar in The Big Picture
  • Hoe zet je waardemanagement op dmv customer experience, customer journey’s, OKR’s en meten van en bijsturen met data
  • Hoe kun je werk organiseren in value streams
  • Hoe kun je Obeya inzetten als tool
  • Concrete oefeningen op het gebied van waarde prioritering, OKR’s, Obeya, oplossingen prioriteren en kadans opstellen
  • Hoe betrek je teams en teamleden bij waardemanagement

Twijfel je welke training bij jou past?

Neem contact op met
Gert-Jan Danenberg

Managing Director & Agile Coach

+31 (0)85 1302117
+31 (0)6 11535207
gert-jan@scrumacademy.nl

Bel mij terug

Deelnemers over onze trainingen

Nina Soares Dias
1 week geleden
Top training!! Ontzettend veel geleerd, en geen een moment verveeld tijdens de tweedaagse. Mooie mix van interactie en informatie.

Larissa Kilian
2 maanden geleden
Top Training. Heel interactief en hulpzaam. Alles was heel goed geregeld en gecommuniceerd. Ik zou het zeker aanraden.

Marjolijn Maathuis
2 maanden geleden
De training Scrum Master 1 van Scrum Academy is een echte aanrader voor iedereen die de rol van scrum master wil leren op een interactieve manier. Leren door doen!

Frederique Kamp
3 maanden geleden
The OKR training was a true eye opener where a lot of pieces of the puzzle of agile transformation are combined. I highly reccomend this training.

Manouk Dijk
7 maanden geleden
Nog nooit zo’n fijne en leerzame training gehad met fijne sfeer! Super interactief en toepasbaar!

Pascal Slot
7 maanden geleden
Echt super geregeld. Leuke trainer, heel interactief en leerzaam. Maakt alle lovende reviews waar!

Angela Tamira
9 maanden geleden
Een super fijne 2-daagse Scrum Master 1 afgerond bij Scrum Academy. Goede begeleiding met veel leuke werkvormen waardoor je zelf actief aan de slag gaat. Geen lange PowerPoints maar heldere uitleg ondersteund door visuals. Begeleider met veel kennis uit de praktijk, erg fijn.

Diana van Vessem
9 maanden geleden
Interactieve training met duidelijke uitleg, en diverse speelse werkvormen waardoor je direct met het framework aan de slag gaat.

Dmitry Obriskiy
9 maanden geleden
Good quality training, a lot of practice. Kudos to coach Adrie!

Tim van Son
11 maanden geleden
Goede duidelijke en vooral kernachtige benadering van de Agile Coach training gegeven door Roy die dit zeer enthousiast, energiek en met passie brengt. Fijne interactieve werkvormen, veel technieken en ook veel plezier gehad de drie dagen. Aanrader!
Lees alle reviews op Google

Deze bedrijven gingen je voor

Zij kiezen voor een Agile Transformatie met Scrum Academy

Albert Heijn Agile transformatie
booking Agile transformatie
cbre Agile transformatie
coolblue Agile transformatie
heineken Agile transformatie
jumbo Agile transformatie
klm_a Agile transformatie
schiphol Agile transformaties
provincie-Utrecht Agile transformatie
prov_ZH Agile transformatie

5 redenen
om voor de Driving Customer Value Programma Training te kiezen

  • Ontwikkeld met onze best practices

  • Begeleid door coaches met veel praktijkervaring

  • Kennis van veel verschillende branches

  • Interactief en energiek

  • We zetten organisaties in beweging

Is dit niet de training die je zoekt? Bekijk onze andere trainingen: